و اینک آخرالزمان

و اینک آخرالزمان

به نام خدای مهربان - ارائه مطالب و مقالات آخرالزمانی
و اینک آخرالزمان

و اینک آخرالزمان

به نام خدای مهربان - ارائه مطالب و مقالات آخرالزمانی

متروپلیزم – Metropolism (تمرکززدائی ؛ مقدمه - 10)

د- (...و این نشان میدهد که تاثیر گازهای گلخانه ای که عمدتا از سوزاندن سوخت های فسیلی بوجود می آیند از اثر خورشید بر آب و هوا بسیار بسیار بیشتر است!...)  
سوختهای فسیلی عامل اصلی پدیده گرمایش زمین هستند اما گروهی نمی خواهند که این واقعیت را بپذیرند چراکه منافعشان اینگونه ایجاب می نماید!.. اما تنها یک مقایسه بسیار بسیار ساده بین زمین امروز(پس از صنعتی شدن) و زمین دیروز(قبل از صنعتی شدن) به ما نشان می دهد که عامل گرمایش زمین هیچ چیز به جزسوختهای فسیلی واستخراج ذغال سنگ و نفت و گاز نبوده است!.. به اعتقاد برخی، چیزی که در این 400 سال اتفاق افتاد(گرمایش زمین)، درشرایط متعارف می بایست تدریجاً و در طی ده هزارسال اتفاق می افتاد اما پدید آمدن شرایط نامتعارف و جهش(دستیابی به سوخت فسیلی و تولید دی اکسید کربن و سایرگازهای مضر) به آن سرعت بخشیده و زمان وقوع آنرا به جلو انداخت.

   

شواهدی بر این مدعا :         


نابودی یخچال عظیم "اکودژل" در ایسلند، تنها در ظرف مدت 20  سال!!!!!


 

عقب نشینی و کاهش شدید آب دریاچه مید در کلرادوی آمریکا

 

عقب نشینی و کاهش شدید آب دریاچه مید در کلرادوی آمریکا


منبع سایت یاهو - YAHOO :

تصاویر واضح از "حلقه وان حمام" در اطراف دریاچه مید به نمادی از اثرات مخرب خشکسالی در بزرگترین مخزن آب آمریکا تبدیل شده است. اکنون، تصاویر ماهواره‌ای تازه منتشر شده از ناسا دیدگاه جدیدی از کاهش چشمگیر سطح آب دریاچه در طی 22 سال گذشته ارائه می‌کند.
بر اثر کاهش آب این دریاچه ، میلیون ها نفر در کلرادو  با بحران برق مواجه می شوند.
دراین تصاویر ماهواره ای که  دریاچه را در سال‌های 2000 - 2021  - 2022 نشان می دهد، به وضوح شاخه‌هایی را مشاهده می کنیم که سابقاً پر آب بوده اند اما هم اینک به شکاف‌هایی خشک تبدیل شده‌اند.
این دریاچه که آب تقریباً 25 میلیون نفر در غرب آمریکا را تامین می کند، در حال حاضر در پایین ترین سطح خود از زمان پر شدن آن در سال 1937 قرار دارد.
مایکل کارلویچ، سردبیر رصدخانه زمین ناسا، در پستی در سایت آژانس، آنرا"نمونه ای واضح از تغییرات آب و هوایی و خشکسالی طولانی مدت که ممکن است بدترین خشکسالی غرب ایالات متحده در 12 قرن اخیر باشد"توصیف کرد.

عقب نشینی آب‌های دریاچه رمپ‌های قایق‌های تفریحی را بسته و تولید برق آبی را تهدید کرده است.
این پدیده همچنین سبب شد رازهایی که چندین دهه در اعماق پنهان شده بودند، فاش گردد؛
جسدی در یک بشکه - که گمان می رود قربانی شلیک گلوله اوباش باشد - و همچنین آثار باستانی و زباله هایی که گویا سالهای زیادی تعطیلات را  پشت سر گذاشته بودند، پیدا شدند، در حالی که یک قایق دوران جنگ جهانی دوم در اوایل ماه ژوئیه از مناطق کم عمق دریاچه بیرون کشیده شد.اما آنچه که گل در حال خشک شدن به وضوح آشکار کرده است، تلفات ویرانگر ناشی از بحران آب و هوایی و پیشرفت سریع آن است.
دریاچه مید تنها بخشی از حوضه آبریز در معرض خطر رودخانه کلرادو است که برای حدود 40 میلیون نفر،(و به ازاء هر نفر پنج متر زمین کشاورزی)، و همچنین گیاهان، ماهی ها، حیوانات و پرندگانی که اکوسیستم های ساحلی را مانند خانه خود می دانند، آب تامین می کند.
ظرفیت کل سیستم اکنون به 35 درصد (از صد در صد) تقلیل یافته است. استخراج بیش از حد، فرآیند زوال دریاچه را - که همچنین از کاهش ذوب برف و دمای بالا رنج می برد -  تسریع کرده است، که این سبب می گردد که رطوبت بیشتری از منطقه خارج  شود.
بیش از یک سوم غرب آمریکا در حال حاضر توسط  "مراجع و سازمانهای نظارت بر خشکسالی ایالات متحده"، به عنوان مناطقی بسیار پرخطر درمواجهه با تهدید روزهای گرم و خشک در فصول آینده (مناطق ریسک خشکسالی شدید) طبقه بندی شده اند.

از آنجایی که مخازن اصلی در امتداد رودخانه کلرادو به سطوح بسیار پایینی از جمله دریاچه مید می‌رسند، دولت فدرال از ایالت‌هایی که به حوضه متکی هستند می‌خواهد کاهش شدیدی در مصرف آب خود اعمال کنند.
اما دانشمندان آب و هوا بر این باورند که بروز یک چنین فجایع زیست محیطی یک وضعیت موقتی و گذرا نیست
که بتوان آنرا با صرفه جویی و اعمال الگوهای مشابه کنترل نمود، بلکه این یک تغییر سیستمی است که باید برای آن آماده شده و با آن سازگار شویم.رت لارسون، استاد حقوق آب در دانشگاه ایالتی آریزونا، با انعکاس مطلب کاهش آب رودخانه کلرادو به روزنامه دنور پست گفت:
«این خشکسالی نیست، این خشکی(از ریشه خشک شدن)است. این چیزی نیست که بتوانیم منتظر آن باشیم. این وضعیتی نیست که بتوانیم از آن زنده بیرون برویم . این واقعیت دنیای جدیدی است که ما در آن زندگی می کنیم.»



هـ - (...نکته مهم این است که ما فرایندی را شروع کرده ایم که خارج از کنترل انسان است ...)    
یک لطیفه قدیمی بود که به نظرم بد نیست تا برای بهتر بیان نمودن مقصود این فراز آنرا برای شما تعریف کنم ؛       
در دوران جنگ سرد(جنگ بین دو ابرقدرت آمریکا و شوروی) رونالد ریگان به شوروی سفر می کند تا مقدمات صلح بین دو ابرقدرت را فراهم نماید. روسها برای اینکه قدرت خودشان را به نمایش بگذارند رئیس جمهور آمریکا را به بازدید مراکز نظامیشان می برند و تجهیزات نظامی خوشان را به او نشان می دهند وضمن همین بازدیدها از یک دستگاه عجیب رونمائی می کنند و به رئیس جمهور آمریکا می گویند که این ماشین جهان آخرت است!  
ریگان می پرسد؛ کار آن چیست!؟ ..         
روسها پاسخ می دهند؛ این یک سوپرکامپیوتر نظامی است که دنیا را با خاک یکسان می کند!            
ریگان می گوید؛ ممکن است طرز کار آن را به من هم نشان دهید!؟           
ژنرال نظامی روسها نیز بلافاصله ماشین جهان آخرت را روشن می کند...     
پس از چند دقیقه ماشین با سرووصدای زیادی شروع به کار می کند اما ریگان و گورباچف که از صداهای عجیب وغریب ماشین ترسیده بودند رو به ژنرال روس کرده و می گویند که ؛     
خب کافیست دیگر، خاموشش کن!          
اما ژنرال روس در جواب - با ترس و لرز- می گوید ؛      
ببخشید رفیق پرزیدنت!... ما فقط می توانیم روشنش کنیم، خاموش کردنش را بلد نیستیم !!!!!      
اگرچه این یک لطیفه قدیمی بود اما فی الواقع تفسیر همین جمله جیمز هانسن نیزهست که می گوید؛          
"ما فرآیندی را شروع کردیم که خارج از کنترل انسان است"        
انسان حقیقتاً دست به ریسک بسیار بزرگی زده و با دستیابی به انرژی ناپاک( فسیلی - هسته ای) و استفاده بی رویه و بسیاربسیاربیشتر از حد مجاز آنها، زمین را در مسیرسقوط و سراشیبی غیرقابل بازگشتی قرارداده است!!!   
پاکسازی جامع زمین واتمسفرآن ازسموم وآلودگیها وهمچنین متوقف نمودن روند گرمایش آن، خارج ازتوان وقدرت انسان وماشین اختراعی اوست. تنها گزینه ای که شاید راهکار مناسبی به نظر برسد متوقف کردن روند آلوده سازیست. اگر فرآیند آلوده سازی به شکل جامع و کامل متوقف شود(
Full Shut down&Freezing) در آنصورت شاید زمین فرصت کند تا ظرف مدت یک قرن به تدریج خودش را احیاء و بازسازی نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد