و اینک آخرالزمان

و اینک آخرالزمان

به نام خدای مهربان - ارائه مطالب و مقالات آخرالزمانی
و اینک آخرالزمان

و اینک آخرالزمان

به نام خدای مهربان - ارائه مطالب و مقالات آخرالزمانی

SUN OUTBURST - طغیان خورشید(هشدارسوم-1 دسامبر 2023 !)

<هَری بِکِر>   به نقل از   <لایو ساینس>   گزارش میدهد :
انفجار خورشیدی «آدم‌خوار» احتمالاً امروز به زمین می‌رسد و یک طوفان ژئومغناطیسی قوی(احتمالاً در مقیاس G3 یا  G4) ایجاد کرده و شفق‌های قطبی گسترده ای را به همراه خواهد داشت.    
خورشید اخیراً یک شعله کلاس X  را آزاد کرد که قدرت آن از یکی از قوی ترین انفجارهای خورشید دهه اخیر فقط به میزان کسری کمتر بود.
به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ؛
 این شعله در حال حاضر ما را با تشعشع بمباران کرده و یک پرتاب جرم تاجی (CME) ایجاد کرده است که احتمالاً امروز (1 دسامبر) به زمین برخورد خواهد کرد و منجر به طوفان‌های ژئومغناطیسی قوی و شفق‌های قطبی گسترده خواهد شد.
 به گزارش EarthSky ؛
طبق هشدارهای قبلی، ابتداء  دو CME کم حجم در 27 نوامبر توسط یک شعله کوچکتر  به سمت زمین شلیک شدند و سپس  در در 28 نوامبر، یک شراره بزرگ از یک لکه تاریک در نزدیکی خط استوای خورشید فوران کرد. این شعله سوپرشارژ، یک موج اولیه از تابش خورشیدی را به بیرون پرتاب کرد که در 29 نوامبر به زمین برخورد کرد و باعث خاموشی های جزئی رادیویی شد و سپر مغناطیسی سیاره(مگنتوسفر) را به لرزه درآورده و قسمت بالایی جو ما را یونیزه کرد.
بر اساس گزارش Spaceweather.com ؛
این شعله همچنین یک CME یا ابر متحرک سریع از پلاسمای مغناطیسی را آزاد کرد که با سرعت 1.8 میلیون مایل در ساعت (2.9 میلیون کیلومتر در ساعت) از خورشید خارج شد. خط سیر این CME نشان می دهد که احتمالاً در 1 دسامبر به زمین برخورد می کند.
لازم بِذکر است :
از آنجاکه  پرتابه 28 نوامبر در مسیر خود به سمت زمین، با 2 پرتابه 27 نوامبر ترکیب شده است احتمالاً شدت برخورد CME  ترکیبی بالا خواهد بود.
 کلیپ تصویری از انفجار شراره فوق الذکر در سطح خورشید

اگر این CME به زمین برخورد کند، توسط مگنتوسفر دفع خواهد شد.

اما این برخورد به طور موقت مغناطیس‌کره زمین را ضعیف می‌کند و موجب برپائی طوفانهای ژئومغناطیسی می‌شوند که می‌توانند باعث ایجاد نمایش هایی پر جنب و جوش از شفق های قطبی الوان در نیمکره شمالی زمین شوند که آسمان شب را روشن می‌کند!
این مقاله در 1 دسامبر ویرایش شد تا آخرین پیش بینی های NOAA را در خود جای دهد.