و اینک آخرالزمان

و اینک آخرالزمان

به نام خدای مهربان - ارائه مطالب و مقالات آخرالزمانی
و اینک آخرالزمان

و اینک آخرالزمان

به نام خدای مهربان - ارائه مطالب و مقالات آخرالزمانی

متروپلیزم - Metropolism (قسمت یازدهم-فایل صوتی سوم؛ تمرکز گرائی)

... پس هنگامی اون بیگاریهای که داخل متروپل انجام میشه دیگه بیگاری نیست و زحمت اون معیشتچی(زارع/کشاورز/باغدار/دامدار/مرغدار/و غیره و غیره..) زمانی دیگه گلاب پول هدر نیست که ما در آیینه متروپل دیگه اون جلوه شیطانی رو نبینیم و یک مدینه فاضله رو ببینیم.. یک اتوپیا رو ببینیم..!          
یه مثال ساده و خیلی کوچیک که اینجا به ذهنم میرسه مربوط به بعضی رویکردهای مثبت اوایل انقلاب هست..  
همون اوایل انقلاب بود که با شعار
"ایران را مدرسه کنیم" نهضت سوادآموزی تشکیل دادن و مشاهده میشد که برای بسیاری از افراد مؤثر بود.. طرف امضاء نمیتونست بکنه و انگشت میزد بعد از طریق همین کلاسهای نهضت تا دیپلم ریاضی پیش رفته بود..!           
 یا مثال دیگه اش همین کلاسهای آموزش قرآن و معارف دینی و مذهبی بود که در اکثر محلات برای خانمها و آقایان دایر بود.. سایر مراکز فرهنگی-علمی مثل کتابخونه ها چقدر فعال بودن که الان دیگه تقریباً محو شدن ..      
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چقدر فعال بود؛ پخش فیلم..ساخت فیلم.. نقد فیلم.. تئاتر.. نمایش و انجام سایر فعالیتهای مثبت و غیره و غیره.. و یا همین فعالیتهای پیشاهنگی که البته در زمان محمدرضاشاه پهلوی پایه گذاری شده بود و بعد از انقلاب به شکل بسیج نمود پیداکرد(البته نه اون بسیج که سرراه ملت پست ایست بازرسی میذاشتن وگهگاه هم اشتباهی آدم میکشتن!)          
و قص علی هذا...           
و البته این مطلب روهم درپایان اشاره کنیم که :     
اگر بنا باشه متروپلها به همین سبک و سیاق جلوبرن و هرروز هم بر بار فساد و گناه اونها افزوده بشه، این همون خط سیری هست که منجر به تعبیر آخرالزمانیِ آیه 58 سوره
"اسرا"خواهد شد.. و متروپلها درهم فروکوبیده خواهند شد..  
اما چرا !؟  چونکه از داخل اونا فساد بیرون میاد.. و چیزی هم که تولید فساد بکنه محکوم به نابودیه ..    

پزشکان با یه غده سرطانی چِکار میکنن !؟ 
یا اونو جراحی میکنن یا با پرتو درمانی غده رو به حداقل اندازه ممکن میرسونن چرا که در غیر اینصورت بیمار رو از پا درمیاره ...                    
پزشکان میگن که ویروس
"اچ.آی.وی" وقتی تبدیل به بیماری ایدز میشه و بیمار رو از پا درمیاره که تعداد ویروسها در بدن بیمار از تعداد قوای ایمنی فراتر میره .. یعنی به بیان عامیانه وقتیکه برآیند گناهان از نیکیها فراتر برود باید که منتظر نزول عذاب بود.. بنابرین اگه اونها(کارگزاران فرامین الهی)ببینن که این متروپلها قابل اصلاح نیستن و اصلاحات درخصوص اونها ممکن نیست، این ابرشهرها نیز برای اونها با قوم نوح و قوم عاد و قوم لوط و قوم ثمود هیچ تفاوتی نمیکنه و اونها رو درهم میکوبن و لو شهر تهران باشه.. اونوقت بروی ویرانه های اون اتوپیا بنا میکنن که انشاالله امیدواریم که هرگز چنین چیزی رخ نده و مرحمت الهی شامل بشه و فرصتی داده بشه تا به حول وقوه الهی اصلاحاتی صورت بگیره و این متروپلها از این شرایط جهش بکنن به یک مدینه فاضله و اتوپیا.. و ما شاهد روزی باشیم که دیگه از داخل این متروپلها فسادی به بیرون تراوش نکنه و این غدد سرطانی بهبود پیداکنه... والسلام

پس درپایان این فایل صوتی، چکیده مطلب را چنین جمع بندی میکنیم که ؛               

- ارزش پوشالی پول قرن جدید یا همان "متروپول" در مقابل ارزش واقعیِ کار  یا کار فیزیکی(کارمنتج به تولید معیشت و رزق-سلامت-آموزش) 
-
و اشاره به اینکه "متروپول" اختراع پلیدی بود از جانب اربابان ثروت برای اینکه بوسیله آن بهای وقت و ارزش کارفیزیکی متروپلنشینان را پرداخته و بدین حیلت ایشان را خریداری نموده و بردگان خود سازند!  
- اشاره به 3 دسته مشاغل عمده داخل متروپلها(اداری-کسبه وتجاری-جابجایی وحمل ونقل)               
- اشاره به دو دسته فساد عمده داخل متروپلها ؛ شامل مفاسد اخلاقی و مفاسد غیراخلاقی(شامل زیست محیطی/ذهنی)  
- و همچنین اشاره به اینکه این دور باطل دستکم 3 تا 5 نسل از متروپلنشینان درطی بیش از یک قرن، به کام اربابان ثروت بود و موجب ادامه حیات و ابقاء متروپلها گردید.
-  و نهایتاً تبدیل متروپلها  به
"اتوپیا" مصداق همان آیه شریف قرآن خواهد بود ؛        
«یُبَدِّلُ اللهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ» خداوند بدیهای ایشان را به نیکیها، و گناهانشان را به طاعات و عبادات تبدیل می‌نماید!

 

پایان فایل صوتی شماره سه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد